Μπιφτεκάκια γαλοπούλας. Για το πάρτι.

Μοναδικέ μου αναγνώστη. Ξέρεις ότι το κρέας της γαλοπούλας είναι το πιο υγιεινό, χωρίς λίπος, μα ταυτόχρονα και το πιο άγευστο, άοσμο και αδιάφορο που υπάρχει; Λοιπόν. Κράτα μόνο τα καλά, το υγιεινό και το χωρίς λίπος και τα άλλα ξέχνα τα. Θα σου δείξω μπιφτεκάκια από κιμά γαλοπούλας, τα οποία είναι τόσο νόστιμα και αφράτα, τρυφερά, ελαφριά και χορταστικά, που θα τα εντάξεις στο εβδομαδιαίο σου διατροφικό πρόγραμμα. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να έχεις λαχανικά κι ένα αντικολλητικό τηγάνι. Ναι. Στο έχω ξαναπεί. Πρέπει να ξεχάσεις το φούρνο και να αρχίσεις να δουλεύεις το αντικολλητικό, αν θέλεις ψησίματα ζουμερά, γρήγορα, πετυχημένα. Άκουσέ με, σε παρακαλώ, ΔΟΥΛΕΥΕΙ 100%!!1

8

Τα συγκεκριμένα μπιφτεκάκια μου τα έμαθε η μαμά μου, η οποία στο θέμα κεφτές έχει μάστερ. Στα έχω ξαναπεί. Εγώ φυσικά και τα πείραξα από δω, τα πείραξα από ‘κει, κατέληξα και θα στα δείξω τώρα να τα φτιάξεις κι εσύ, να γίνεται χαμός!

Καταρχάς, να αναφέρω ότι τα συγκεκριμένα, αυτά που βλέπεις σε αυτό το ποστ, έχουν περάσει κι από τεστ ειδικών, αυστηρών γευσιγνωστών και δεινών μαγείρων. Στα γενέθλια της Α., που καλεστήκαμε και παραβρεθήκαμε μια Κυριακή του Νοεμβρίου, η φάση ήταν να μαγειρέψουμε όλοι από κάτι. Ε κι εγώ, αφού σκέφτηκα και ξανασκέφτηκα, δήλωσα ότι θα φτιάξω τούρτα λαχανικών για να σβήσει κεράκι, μετά το μετάνιωσα, μετά είπα θα φτιάξω τούρτα με παντεσπάνια, ξέρεις αυτές τις αμερικανιές, ο Χ. μου έλεγε ”ΔΕΝ ΞΕΡΕΙΣ ΝΑ ΦΤΙΑΧΝΕΙΣ ΤΕΤΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ” και πολύ με νευρίασε γιατί εντάξει, σιγά το δύσκολο, εγώ είμαι μπλόγκερ, αλλά μετά είπα εντάξει, άστο,

9

θα έχει τούρτα για κεράκι, και τελικά είχε καρυδόπιτα… δηλαδή.. ΚΑΡΥΔΟΠΙΤΑ ΜΕ ΣΟΚΟΛΑΤΑ.. που είμαι αλλεργική στα καρύδια να μην μπορώ να φάω ρε φίλε! Ευτυχώς η Ν., που έχει ένα πολύ διάσημο μπλογκ!!1 και κάναμε πολύ παρέα, γίναμε δε ποολύ φίλες!!1 (στο μυαλό της Ν.: ”WTF?!?!”), είχε φτιάξει ένα υπερφανταστικό κέικ με σοκολάτα κι έφαγα και γλυκό, μη τυχόν και δεν πάρω τη θερμίδα, καταλαβαίνεις. Τελικά, όπως προείπα ή και όχι, δε θυμάμαι, έφτιαξα τα μπιφτεκάκια. Με ντιπς κι αραβικές πίτες. Εντάξει. Μια εταιρεία με αραβικές πίτες για χορηγό θέλω. Όχι χορηγό στο μπλογκ. Χορηγό στο σπίτι μας. Τις βάζω παντού, τις τρώμε με τα πάντα, τα κάνουν όλα και συμφέρουν. Μα αφού είναι ωραίες! Άδικο έχω;

Ανεξάρτητα από όλα αυτά, που λες, ήμασταν καμιά εικοσαριά άτομα. Είχαν μαγειρέψει όλοι, είχε μαγειρέψει και η Α. πολλά και καταλήξαμε με ένα τραπέζι γεμάτο μυρωδάτα, σπιτικά, γευστικότατα φαγητά και δεν ξέραμε τι να πρωτοδοκιμάσουμε! Εύρος δε, μεγάλο! Από κινέζικο κοτόπουλο με νουντλς, σαλάτες με ξινόμηλα δροσερές, τυρόπιτα με φύλο κανταϊφιού, κρέας με πατάτες στο φούρνο, κρεμμυδόπιτα, ψημένα ψωμάκια με πέστο, αραβική με τυριά διπλωτή, σπιτική ρώσικη σαλάτα και δεν ξέρω τι άλλο ξεχνάω!

Αλλά θα τα πάρω με τη σειρά. Το κρέας με τις πατάτες ήταν φανταστικό. Οι πατατούλες, είχαν μία ωραία κρούστα από πάνω και το κρέας είχε ψηθεί σε νόστιμο ζουμί και είχε μείνει τρυφερό και πεντανόστιμο! Τα νουντλς με το κοτόπουλο.. άστα. Είχε και μία γλυκόξινοκαυτερή σάλτσα που το έκανε πολύ ιδιαίτερο! Οι σαλάτες είπαμε, δροσερές και νόστιμες, ο,τι έπρεπε για συνοδεία. Η τυρόπιτα με το φύλλο κανταΐφι, της Γκ., μπουκιά και κιλό, απλά υπέροχη γιατί τα τυριά μέσα είχαν λιώσει και ήταν έτσι σαν κρέμα και το φύλλο απέξω είχε μείνει τραγανό,

10

τη θυμάμαι και την ονειρεύομαι! Η ρώσικη σαλάτα, καθόλου βαριά και ασήκωτη όπως οι έτοιμες, να μην μπορείς να σταματήσεις να τρως! Και φτάνουμε στην κρεμμυδόπιτα. Αυτό το όνειρο. Που την έφτιαξε η Ε. και πρέπει να την έχουμε και στο μπλογκ λίαν συντόμως. Γιατί δεν θέλω να στην περιγράψω. Θέλω να έρθει η Ε. μουσαφίρισσα, να γράψει την κρεμμυδόπιτα και μετά εγώ, να την έχω εδώ στο μπλογκ μου να την χαϊδεύω..

5

Τελευταίο μα διόλου καταϊδρωμένο, αυτό που κατέκτησε τις καρδιές όλων (και τις ανάσες, λόγω του σκόρδου), το εκπληκτικό πέστο. Ένα πέστο βασιλικού επάνω σε λεπτές φετούλες ψημένου ψωμιού, χωρίς κουκουνάρι, (ναι, γίνεται), το οποίο όπου και να καθόσουν μέσα στο σπίτι, σου γέμιζε με τη μυρωδιά του τα ρουθούνια. Τόσο αρωματικό, τόσο νόστιμο, τόσο ισορροπημένο, τόσο ό,τι έπρεπε για πέστο. Ήταν το ωραιότερο πέστο που έχω φάει και λίαν συντόμως, αναμένουμε την ανεπρόκοπη, αγαπημένη μου Α. να μας το φτιάξει εδώ στο μπλογκ. Γιατί όταν μαγείρευε για τη μάζωξη, ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΒΓΑΛΕΙ ΚΑΙ ΔΥΟ ΤΡΕΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ!

12

Ναι Ά., περίμενα να νοιαστείς! Έτσι μας είπες εδώ στο φRikoCooking. Φτηνές δικαιολογίες Α.! Τι πάει να πει έτρεχες σαν το Βέγγο; Στα πάρτι πριν δύο μέρες ήξερες να τρέχεις, να ξενυχτάς και να χορεύεις σαν το δεκαπεντάχρονο μαζί με τον Στ. Μία φωτογραφία για το μπλογκ δεν μπορούσες να βγάλεις! Τέλος πάντων. Καθώς γνωρίζω ότι η Α. κάθε άλλο παρά γαϊδούρα είναι, θα αναμένω τις επόμενες ημέρες το πέστο της και τις φωτογραφίες της και το κείμενό της. Εντάξει. Και τα λινκς με τα techno της. Γιατί τέτοια θα βάλει αγαπημένε μου αναγνώστη. Και καλά θα κάνει. Την άδεια θα σου ζητήσουμε;

Τώρα λοιπόν, αφού σου άνοιξα την όρεξη με αυτά και αυτά, θα ξαναγυρίσω στα περί ου ο λόγος μπιφτεκάκια. Αυτά θα φτιάξουμε.

Υλικά ρετσέτας (για 1 κιλό κιμά γαλοπούλας):

♥ Ένα κιλό κιμά (όμπβιουσλι).
♥ Μία μεγάλη ζουμερή ντομάτα.
♥ Δύο μεγάλα ζουμερά κρεμμύδια.
♥ Μία μεγάλη πιπεριά Φλωρίνης.
♥ Μία μεγάλη πράσινη πιπεριά κέρατο ❤
♥ Τρεις γεμάτες κουταλιές της σούπας βρώμη, ακα κουάκερ.
♥ Τρεις γεμάτες κουταλιές της σούπας φρυγανιά τριμμένη.
♥ Μία μεγάλη χούφτα μαϊντανό.
♥ Μερικά φύλλα δυόσμου (εμένα μου αρέσει ο δυόσμος, βάζω αρκετό).
♥ Αρκετή ρίγανη (όσο σου αρέσει δηλαδή, με το μάτι).
♥ Ελαιόλαδο (όσο θέλεις και σου αρέσει, με το μάτι) (εγώ το βάζω μπόλικο).
♥ Αλάτι, πιπέρι (περί ορέξεως, μην τα ξαναγράφουμε, με το μάτι).

Για τη σαλτσούλα: 

♥ Ελαιόλαδο, λεμόνι, μουστάρδα, ρίγανη (όλα κατά βούληση, όλα με το μάτι, πάρτε κυρία μου, έχω, λέγετε).

1a1

Λετς Ντου Ιτ:

Η διαδικασία, φίλε μου αναγνώστη, είναι τελείως απλή. Βάζεις τα κρεμμύδια, την ντομάτα, τις πιπεριές και τις πρασινάδες σου στο μούλτι μαζί με λίγο λαδάκι και τα κάνεις έναν ωραίο πολτό. Τον προσθέτεις στη λεκανίτσα που έχεις ήδη βάλει τον κιμά σου και θα ζυμώσεις τα μπιφτεκάκια σου. Προσθέτεις το ελαιόλαδο, τη βρώμη, τη φρυγανιά, τη ρίγανη, το αλάτι και το πιπέρι. Είσαι έτοιμος. Βάζεις γαντάκια – εγώ βάζω δηλαδή, γιατί με πιάνουν οι αλλεργίες μου και αρχίζω και ξύνομαι – κι αρχίζεις να το δουλεύεις. Το ζυμώνεις μέχρι να πάνε όλα παντού. Δώσε βάση τώρα σ’ αυτό που θα σου πω. Τα λαχανικά, βγάζουν ζουμάκια και τα θέλουμε. Η ουσία είναι αυτός ο κιμάς που θα ζυμώνεις να μην είναι σφιχτός. Αν τον δεις σφιχτό, πρόσθεσε λίγο νεράκι ή λευκό κρασί. Αν είναι σφιχτό το μείγμα σου, θα είναι σφιχτά και τα μπιφτεκάκια σου και δεν το θέλουμε αυτό, νες πα; Αφού το ζυμώσεις, το βάζεις στο ψυγείο σου, ιδανικά για ένα βράδυ. Αν όχι, το αφήνεις για όση ώρα μπορείς. Πάντως, όσο περισσότερο το αφήσεις, τόσο περισσότερο θα μαριναριστεί ο κιμάς και θα έχεις ωραιότερο αποτέλεσμα. Τέλος πάντων, να μην στα πολυλέω, όταν θέλεις να ψήσεις τα μπιφτεκάκια σου, βγάζεις τον κιμά από το ψυγείο και περιμένεις να έρθει σε θερμοκρασία δωματίου. Μην τον σοκάρουμε ντε! Μετά, τα φτιάχνεις μικρά μπιφτεκάκια, όπως θα δεις και στις φωτογραφίες. Όχι τίποτα οικογενειακά, σαν κάποια μπιφτέκια που βλέπω, ένα μπιφτέκι, δύο άτομα! Έλεος κάπου. Μικρά και χαριτωμένα, να ψήνονται γρήγορα και να τρώγονται ακόμα πιο γρήγορα.

2a

Εγώ τα ψήνω στο αντικολλητικό μου τηγάνι, που σαν αυτό δεν έχει. Μην τα βάλεις στο φούρνο, θα ξεραθούν. Όπως και το φιλέτο κοτόπουλου, το φιλέτο χοιρινού ή τα μπιφτεκάκια που κάνεις με κιμά μοσχαρίσιο. Αντικολλητικό τηγάνι. Καπίς;

dance-moms-abbys-backand-she-brought-tiny-ree-l-hmbcfr

Δεν θα τα αφήνεις να ενώσουν, τα βάζεις λίγα λίγα να παίρνουν τον αέρα τους. Σε δυνατή φωτιά, μία από τη μία, μία από την άλλη. Κάθε που βγάζεις τη μία δόση, σκουπίζεις το τηγάνι σου με λίγο χαρτί κουζίνας. Να μην κολλήσουν στα επόμενα τα καμμένα υπολείμματα των προηγούμενων. Μπερδεύτηκες; Χαίρομαι. Είμεθα επιστημονικό μπλογκ εμείς εδώ. Στα λέμε δύσκολα να μην μπορείς να τα φτιάξεις, να κάνουμε εμείς και μόνο τους καλλιτέχνες (γέλια κοινού). Και τώρα άκου. Θα φτιάξεις τη σαλτσούλα που σου λέω πιο πάνω, θα την έχεις δίπλα σου σε ένα μπολάκι με ένα κουταλάκι…(πόσα υποκοριστικά γράφω μπαναγίαμου, μην είμαι καμιά θειά που παίρνει τηλέφωνο την κυρία Στέλλα στις Σέρρες και της λέει ”αχ κυρία Στέλλα μου, πόσο ωραίο το νύχι και το δαχτυλίδι που μπήγετε στον κιμά όσο ζυμώνετε, χάρμα οφθαλμων !!1”) Σου έχω μιλήσει για την κυρία Στέλλα; Όχι; ΌΧΙ;;; Η κυρία Στέλλα είναι ένα ποστ μόνη της.

11

Δεν θα σε χαραμίσω εγώ στα μπιφτέκια μου, κυρία Στέλλα.. με την πρώτη ευκαιρία όμως, πρόμις. Τι λέγαμε; Ναι. Για τη σαλτσούλα. Θα την έχεις δίπλα σου εκεί που ψήνεις και κάθε που βγάζεις τη μία δόση από το τηγάνι, θα τα περιχύνεις με λίγη από τη σάλτσα. Ή με ένα πινέλο. Έτσι θα κάνεις μέχρι να τελειώσουν και τα μπιφτέκια και η σάλτσα. Αυτή η σάλτσα, θα τα βοηθήσει να μείνουν μαλακά. Λίγη θα βάζεις ε! Μην τα πνίξεις! Τελείωσες; Εύγε! Είναι έτοιμα!

3a

Μπορείς να τα φας ζεστά, έτσι όπως θα τα βγάλεις, που τα σπάνε, αλλά και κρύα. Μια χαρά είναι. Μπορείς να τα συνοδεύσεις με φλάτμπρεντς, αν έχει κέφια και λίγο χρόνο και είσαι μερακλής ρε παιδάκι μου, πως το λέμε, ή με αραβικές πιτούλες, όπως έκανα εγώ. Τα ντιπς που θα δεις στις φώτο είναι πιπεριά Φλωρίνης ψητή, με φέτα και μαϊντανό το ένα και γιαούρτι με χοντρά κομμάτια αγγουριού, πράσινης ελιάς και δυόσμου το άλλο. Ο,τι σου κάνει κέφι τέλος πάντων. Πάντως, φτιάξ’ τα.

4a

Αυτά. Σε χαιρετώ. Προς το παρόν.

Σε χαιρετά κι ο πρωταγωνιστής του πάρτι. Ο πανέμορφος δε θυμάμαι τ’ όνομά του.

6-2

One thought on “Μπιφτεκάκια γαλοπούλας. Για το πάρτι.

Leave a Reply

